Ce verificari trebuie sa faci pentru un consum economic la camion

camioane-noiConsumul de carburant la camioanele noi este influentat de trei directii, iar acestea sunt: de factorii din afara camionului (deflectoare, cauciucuri, aliniamentul axelor, pozitionarea incarcaturii, asigurarea acesteia), de tehnologia vehiculului (motor, cutie de viteze) si de stilul de condus (preventiv, agresiv, economic). Soferul trebuie sa stie cum se poarta vehiculul in functie de incarcatura, amplasarea acesteia, centrul de greutate pe care il da marfa si multe altele. Iar reglarea deflectoarelor si ancorarea optima a marfii nu dureaza mai mult de 10-15 minute.

Este esential la camion sa verifici presiunea din roti, pentru ca se modifica foarte repede, iar o deformare a rotilor determina o dereglare a axelor. Acestea nu se deplaseaza ca la autoturism, sa aiba „unghi de fuga“, ci una se deplaseaza stanga si alta dreapta, in special din cauza diferentelor de gabarit: cand soferul conduce prea agresiv, centrul de greutate se schimba semnificativ. Din acest motiv, cand soferul simte ca este impiedicat in viraj pe una dintre partile masinii inseamna ca centrul de greutate s-a modificat. Doua lucruri vechi raman vesnic valabile: in primul rand – sa-ti verifici mereu aliniamentul rotilor cu ochiul si presiunea cu ciocanul. Cand nu avem unelte la indemana, daca ne uitam printre roti trebuie sa vedem central roata fata de pe aceeasi parte. Iar in cazul presiunii, in lipsa unui manometru trebuie lovit cu ciocanul in roata. Daca suna infundat mai trebuie completata presiunea, daca suna ascutit este cat trebuie sau mai mult.

Tot pentru a ajuta consumul este bine ca alimentarea cu motorina sa se faca la sfarsitul programului, pentru a raci motorina ramasa in rezervor. Se evita astfel formarea de condens la apa din motorina sau alte fenomene determinate de diferentele de temperatura si de cum actioneaza asupra motorinei fierbinti ramase in rezervor. Se protejeaza astfel sistemul de alimentare. Toate accesoriile montate pe vehicul cresc rezistenta acestuia la accelerare si pun si o sarcina suplimentara pe alternator.

Google+FacebookTwitter

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *