PROBLEMELE SISTEMULUI IMUNITAR SISTEMUL IMUNITAR

Toamna este perioada in care suntem expusi riscului imbolavirii. Organismul se adapteaza destul de greu schimbarile de temperatura, specifice acestui anotimp. Nimeni nu vrea sa fie rapus de o raceala puternica si sa fie tintuit la pat, pentru ca toti ne dorim sa ne bucuram de frumusetile toamnei. Pentru a va intari sistemul imunitar, trebuie sa faceti urmatoarele lucruri:
1. Incearca sa reduci din stres
Cu siguranta un stres sustinut nu poate fi bun pentru sanatatea ta, pentru ca va ofera o stare de agitatie continua, ceea ce va slabeste sistemul imunitar, favorizand aparitia bolilor. Asadar, este indicat sa va autocontrolati si sa incearcati macar sa reduci stresul si supararile, evitand factorii care va provoaca stari de irascibilitate.Este foarte important ca dupa o zi lunga de munca sa va faceti timp si pentru relaxare.
2. Pastreaza-ti o atitudine pozitiva
Da, este foarte adevarat faptul ca gandurile pozitive pot conferi un stimulant de baza sistemului imunitar. O atitudine optimista va ajuta sa treceti cu bine peste orice obstacole ale vietii si, totodata va ajuta extrem de mult sistemul imunitar. Pentru a va pastra optimismul nealterat, trebuie sa va rezervati timp pentru lucrurile care va fac cu adevarat placere, pentru ca acesta este impulsul de care aveti nevoie pentru a trece peste diverse situatii dificile.
Stati departe de sentimentele si ganduri negative, deoarece acestea nu fac altceva decat sa va traga in jos. Petrece mai mult timp in compania oamenilor dragi tie pentru ca acest lucru va ofera energie pozitiva, incurajari si multe zambete.
3. Mananca alimente ce contin antioxidanti
Consumul de fructe si legume va ofera o doza de sanatate, fiind foarte bogate in antioxidanti. Aceste substante protejeaza celulele si va dau o stare generala de bine pentru intreaga zi. Asadar, pentru a beneficia de o mare varietate de antioxidanti, alegeti fructe si legume de diferite culori cum ar fi: portocalele, ardei grasi, brocoli, kiwi, morcovi, pepeni rosii si galbeni, papaya, laptuci.
4. Ia vitamine
Multivitaminele ajuta organismul sa isi construiasca un sistem imunitar mai puternic. Vitaminele A, C, D, E, zincul si magneziul sunt foarte importante pentru functionarea in parametrii normali a organismului. In special toamna si iarna este bine sa luam vitamine si sa ne ferim corpul de boli.
5. Evita mancarea procesata
Mancarea fast food, precum si snacksurile, dulciurile dar si sucul acidulat nu ne asigura un bun aport de vitamine, fibre sau alti nutrienti. In plus, aceste produse contin mai multi aditivi si chimicale care pot fi daunataoare corpului tau. Daca uneori alegeti sa consumati astfel de alimente in locul celor bogate in nutienti, aveti grija sa nu o faceti prea des, pentru ca in caz contrar riscati sa va slabiti in mod excesiv sistemul imunitar.